שלומי טהורי – סקירה על שוק הנדל”ן בישראל

February 13 2023Cfao

מגמות בשוק הנדל”ן הישראלי, מאת שלומי טהורי

שלומי טהורי הבעלים של שלומי טהורי השקעות בע”מ, המתמחה בהשקעות, יזמות והובלת פרויקטים, ערך סרירה מיוחד על שוק הנדל”ן בישראל וההשפעות על מחירי הדירות.

זה לא סוד שמחירי הנדל”ן בישראל עולים ונמצאים במגמת עלייה מזה מספר שנים ונכון לעכשיו גם לא נראה שהם ירדו בקרוב. למעשה, דו”ח שנערך לאחרונה על ידי בנק לאומי מצביע על כך שהמחירים עשויים להמשיך לעלות למשך מספר שנים נוספות כך המגמה לא תיעצר.

שלומי טהורי מסביר על שוק הנדל"ן בישראל ועל עליית המחירים

מחירי הדירות בישראל גבוהים, שוק הדיור בישראל הוא שוק תחרותי מאוד והתחרות הזו היא שהופכת את מחירי הנדל”ן לגבוהים כל כך לצד חסמים אחרים שמביאים לעליית מחירים.

הסיבה המרכזית היא שהביקוש לבתים בישראל גבוה. בנוסף, הישראלים אוהבים לגור בערים גדולות כמו תל אביב או ירושלים וישלמו כל מה שנדרש מהם כדי לגור שם.

שוק הנדל"ן הישראלי. שלומי טהורי השקעות בע"מ

לצד כל אלה גם אם הכלכלה תאט וגם אם הריבית תעלה, שוק הנדל”ן הישראלי עדיין חזק מאוד. הדבר נובע ממספר גורמים, ביניהם המבנה הכלכלי הייחודי של המדינה והפופולריות של ישראל, לפחות עד כה, מבחינת המשקיעים הזרים.

הישראלים אוהבים לרכוש דירות הרבה יותר מלשכור. גם זוגות צעירם ורוכשים של דירה ראשונה לא מוותרים על הרעיון ומתאמצים במיוחד כדי להגיע לדירה למרות המגמה הברורה של עליית המחירים. נתון נוסף חשוב שצעירים מעדיפים לרכוש דירות במרכז הארץ וגם זו סיבה טובה לכך שהדירות במרכז יקרות באופן יחסי.

נדלן ישראלי. שלומי טהורי

יש כמה סיבות לכך שמחיר הדיור בישראל גבוה כל כך: מחסור של בתים למכירה (יחסי היצע וביקוש), בשילוב תקנות מחמירות וכמות מוגזמת של בירוקרטיה.

מזל טוב. חתימה על חוזה רכישת דירה. שלומי טהורי

גורם מרכזי נוסף התורם ליוקר הדיור בישראל הוא החלטת הממשלה להעלות את מס הרכישה ולהכניס היטל על בעלי שלוש דירות או יותר. הדבר מציב חסם משמעותי לרכישת דירה, וככזה הוא הרתיע בעלי בתים רבים למכור את נכסיהם.

דירה . המחירים עולים. סקירה של שלומי טהורי מחבר שלומי טהורי השקעות בע"מ.

גם עליית עלות הבנייה תרמה רבות למחירים הגבוהים של דיור בישראל, יתר על כן. גם מדיניות הממשלה להעניק תמריצים ליזמים לבנות בשכונות ואזורים מרוחקים יחסית תרמה לעליית מחירים באזורים אלה.

ומה לגבי המשכנתאות?  העלייה בריבית על המשכנתא הקשתה על רבים לעמוד בהחזרים. כתוצאה מכך, יותר אנשים נאלצים לשכור במקום לרכוש דירות משלהם. נקווה שיהיה טוב בשנים הקרובות, שהמחירים ירדו והשפיות תחזור.

#נדל"ן
#שלומי טהורי
#שלומי טהורי השקעות בע"מ
Share: