שלומי שי אמויאל – טיפים לחיסכון בחשמל

January 19 2023Cfao

שלומי שי אמויאל – טיפים לחסכון בחשמל

הוצאות החשמל בשמיים? המחירים רק עולים ועולים? שלומי שי אמויאל מומחה נדל”ן התנהלות פיננסית נכונה מסביר במאמר זה כיצד ניתן לחסוך בהוצאות החשמל ולהקטין את התשלומים.

חשמל. איך חיו פעם בלעדיו?! אנחנו צורכים חשמל על בסיס קבוע וישנה נטייה לא לשים לב לבזבוז של חשמל, שמצטבר בסופו של דבר לעשרות עד מאות שקלים שמתווספים לחשבון החשמל, הגבוה גם ככה.

על מנת לעזור לכם לחסוך בהוצאות החשמל, ריכז כמה שלומי שי אמויאל עובדות וטיפים על “זללני החשמל” שיש לכל אחד בבית, שכדאי לכם לקרוא ובעיקר לאמץ:

1.      מזגן. צריכת החשמל של המזגן גבוהה ועולה ככל שהוא מתאמץ יותר. לכן, על מנת לחסוך בצריכת החשמל של המזגן הקפידו על סגירת כל החלונות והדלתות בבית כשהוא דולק, נקו את המסננים אחת לכמה חודשים ונסו לכוון את הטמפרטורה ל-25 מעלות בקיץ ו-19 בחורף, אפילו שזה נשמע טעות. כשאתם רוכשים מזגן, העדיפו מזגן חסכוני בחשמל. לעיתים לקיחת הלוואה בתנאים טובים לרכישת מזגן, תעלה לכם הרבה פחות בטווח הארוך.

2.      דוד חשמל. גם דוד החשמל הוא “זללן” חשמל. על מנת לחסוך בצריכת החשמל שלו, שנו את הגדרת ברירת המחדל של התרמוסטט מ-70 מעלות ל-65 מעלות. חום המים לא יורגש, אבל החיסכון בחשמל כן. בנוסף, הקפידו לנקות את הדוד מאבנית אחת לשנתיים. האבנית מצטברת סביב גוף החימום ומאיטה את תהליך ההתחממות של המים.

3.      מחשב. כבו את המחשב לחלוטין כשאתם מסיימים לעבוד איתו. מצב המתנה ושומר מסך צורכים אנרגיה רבה, למרות שכביכול נראה שמהחשב “ישן”. זה נכון גם לגבי שנאים- אל תשאירו אותם בחשמל סתם כך. גם אם הם לא מחוברים למכשיר כלשהו, טלפון למשל, הם עדיין מבזבזים הרבה חשמל.

4.      תאורה. נצלו ככל האפשר את אור השמש, על חשבון הדלקת אור בבית. בנוסף, הקפידו להשתמש בנורות חסכוניות. הן אולי יקרות יותר, אבל חוסכות כ-80% בצריכת החשמל, כך שבסופו של דבר תחזירו לעצמכם את ההשקעה.

5.      מקרר. אם אתם רוכשים מקרר חדש, הקפידו לרכוש מקרר עם COP גבוה. הקפידו על מיקום המקרר במרחק של 15 ס”מ לפחות מהקיר, על מנת למנוע הצטברות של חום שתצריך ממנו לעבוד קשה יותר ולצרוך יותר חשמל.

בדקו את גומיית האיטום של המקרר אחת לתקופה וודאו שלא איבדה את גמישותה או התעוותה, מה שיגרום לבריחה של קור וידרוש מהמקרר לצרוך יותר חשמל על מנת לקרר חזק יותר.

בנוסף, נסו להימנע מפתיחת המקרר בתדירות גבוהה. בכל פעם שאתם פותחים את המקרר, המדחס מתחיל לפעול ומגדיל את צריכת החשמל בכ-20%.

#חיסכון בחשמל
#שלומי שי אמויאל
Share: